FREJA gör sig klar för expansion i Polen

Transport- och logistikföretaget FREJA Transport & Logistics Holding A/S gör sig på allvar klar att inta den polska marknaden med tre markanta förändringar under de närmaste månaderna.

Transcargo Sp.z o.o som FREJA Transport & Logistics A/S köpte 2018, kommer att ändra namn per 1 januari 2020 till FREJA Transport & Logistics SP. z o.o.

Samma dag övergår det polska bolaget till samma IT plattform som övriga FREJA koncernen arbetar i och utvecklat under flera år. ”Att ha samma logo, namn och inte minst arbeta på samma IT plattform är avgörande parametrar för att öka vår synlighet och stärka vår konkurrens på den polska marknaden” säger Torben Mortensen, Managing Director Transcargo och Ulrik Rasmussen, Group CEO.

Den 1.a februari 2020 har vi tillika glädjen att välkomna Tomasz Cegielski som ny Managing Director i Polen. Tomasz är 44 år och kommer till FREJA med en stark bransch erfarenhet från sina tidigare arbeten hos Raben, Schenker och nu senast Geis. På toppen av det har han en Master of Economics, samt att han har studerat Management & Marketing på Academy of Poznan. Tomasz kommer att rapportera till Torben Mortensen, som i framtiden kommer att vara styrelseordförande i FREJA Polen.

Artur Wachnik fortsätter som Branch Director i Stettin, som under det kommande året kommer att utvecklas markant med en ny modern anläggning.

Jørgen J. Hansen

Founder & Chairman of the Board