Fill out the form and we will contact you with an offer

This site is protected by reCAPTCHA and the Google
    Privacy Policy and Terms of Service apply.

sv_SE

FREJA AB stärker den svenska organisationen

Transport- och logistikföretaget FREJA Transport & Logistics AB stärker den svenska delen av organisationen med nyanställning och omstrukturering

Jens Breiner (51 år) tillträdde per 1 september 2017 som Branch Manager för FREJA Transport & Logistics i Helsingborg.

Jens har 20 års erfarenhet i transport och logistik branchen från företag som BAX Global, Scandinavian Shipping Agencies och Green Carrier koncernen. De senaste åren har Jens arbetat som CCO för SweMaint AB i Göteborg.

Utöver anställningen som Branch Manager kommer Jens som Head of Air & Sea få ansvaret att bygga upp denna aktivitet hos FREJA i Sverige.

Anställningen av Jens Breiner frigör Fredrik Dahllöf till att vidareutveckla arbetet med europeiska vägtransporter.

Gustaf Engholm (46 år) tillträdde också per 1 september 2017 som Director Sales and Marketing.

Gustaf har en bred erfarenhet från sälj och produktion inom vägtransporter och från sälj inom sjö/flyg och kommer senast från ledande positioner hos Agility samt Head of Road Freight Nordic hos Postnord.

Med denna konsolidering av den svenska organisationen är FREJA Transport & Logistics AB ett steg närmare att ha den svenska organisationen på plats och därmed rustad för att etablera sin position som fullserviceleverantör inom transport och logistik, med service, flexibilitet och kvalitet som alltid har högsta prioritet.

För ytterligare information vänligen kontakta